نحوه تغییر اندازه یک تصویر از اساسیترین و کاربردیترین مهارتهایی است که دانستنش برای هر کاربری لازم است.
اگر بخواهید تصویری را در وبلاگتان بگذارید باید در ابعاد مناسب باشد یا اگر میخواهید عکسی را برای کسی بفرستید برای پایین آوردن حجم باید ابعادش کوچک شود و حتی برای بهاشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی هر تصویری با هر اندازهای قشنگ دیده نخواهد شد.
برای تغییر ابعاد یکعکس، از ابزارهای متنوعی روی رایانه و موبایل میتوان بهره گرفت، اما با توجه به آنکه فتوشاپ از اصلیترین ابزارهای ویرایش تصویر به شمار میآید، در این مطلب راهکارهای مختلف تغییر اندازه را در این نرمافزار پرطرفدار مرور میکنیم. توجه کنید مراحل بر اساس نسخه CC فتوشاپ بیان میشود، ولی در نسخههای قدیمیتر هم بجز تفاوتهای جزئی، روند کار همین خواهد بود.
تغییر اندازه عکس در فتوشاپ
استفاده از ابزار اندازه تصویر
آسانترین راه برای تغییر اندازه عکس در فتوشاپ از طریق دیالوگ Image Size است. این دیالوگ را از منوی Image و گزینه Image Size میتوانید باز کنید.
در این دیالوگ، اولین موردی که میبینید Fit To است که به شما اجازه میدهد اندازهای را از یک فهرست آماده انتخاب کنید. در این فهرست، هم اندازههایی براساس پیکسل و هم بر اساس میلیمتر (مثلا در ابعاد کاغذ A4) وجود دارد که کار شما را راحت میکند. پس از انتخاب و زدن دکمه OK، فتوشاپ این تغییر را انجام خواهد داد.
اما اگر بخواهید، در این دیالوگ میتوانید عرض، ارتفاع و همچنین رزولوشن عکس را بهصورت دستی هم تغییر دهید. در جلوی هرکدام از این ابعاد هم امکان تغییر واحد اندازهگیری (پیکسل، اینچ و...) وجود دارد. در حالت پیشفرض علامت زنجیر میان عرض و ارتفاع فعال است که نشاندهنده حفظ نسبت ابعاد است. با زدن روی آن میتوانید این حالت را تغییر دهید.
گزینه پایانی هم Resample است که تعیین میکند فتوشاپ براساس چه الگوریتمی تغییر اندازه را انجام دهد. حالت خودکار برای اکثر موارد و کوچک کردن عکس مناسب است، اما اگر عکستان را به اندازه بزرگتری تغییر میدهید، شاید درنظرگرفتن موارد دیگر هم بد نباشد.
استفاده از ابزار اندازه بوم
پنل Canvas Size که از طریق منوی Image قابل دسترس است، برخلاف ابزار Image Size، اندازه تصویر را دست نمیزند، بلکه به شما اجازه میدهد ابعاد بومی را که این تصویر روی آن قرار دارد عوض کنید. با این کار، اگر بوم از عکس کوچکتر شود، قسمت بیرونافتاده بریده میشود و اگر بزرگتر از تصویر شود، قسمتهای اضافه بهصورت سفید دیده میشود.
در این پنل، اندازههای عرض و ارتفاع را براساس واحدهای مختلف میتوانید تعیین کنید. اگر میخواهید این اندازهها را نه دقیق، بلکه درصدی از عرض و ارتفاع تصویر را بدهید، میتوانید تیک Relative را بگذارید.
گزینه Anchor برای این است که مشخص کنید از کدام طرف این افزایش یا کاهش اندازه اتفاق بیفتد. مثلا اگر میخواهید فقط در بالای تصویر فضایی اضافه شود، فلش رو به بالا را فعال کنید. در پایین هم میتوانید رنگ دلخواهتان برای پیکسلهای اضافه شده به بوم را مشخص کنید.
روش تغییر اندازه عکس در فتوشاپ
استفاده از ابزار برش
همانگونه که از نام آن پیداست، ابزار «برش» برای وقتی است که میخواهید برای تغییر اندازه، قسمتی از تصویر را حذف کنید. برای شروع، Crop Tool را از نوار ابزار سمت چپ انتخاب کنید. (کلید میانبرC)
پس از انتخاب، مجموعهای از «دستهها» (handles) در گوشهها و وسط لبههای عکس ظاهر میشود. با کلیک و کشیدن هر کدام از این دستهها میتوانید برش مورد نظرتان را انجام دهید. در زمان این کار، قسمتهایی که با برش حذف خواهند شد، بهصورت تاریکتر نمایش داده میشوند. هنگامی که تصویر به ابعاد دلخواهتان رسید، با زدن کلید Enter عمل برش را تکمیل کنید.
این نوع برش برای تغییر اندازه بهصورت نسبی براساس عکس مناسب است، اما اگر بخواهیم ابعاد را بهطور دقیق تعیین کنیم، چه؟ راهحل در نوار تنظیمات برش در قسمت بالاست. در سمت چپ این نوار، از فهرست گزینه W x H x Resolution را انتخاب کرده تا بتوانید اندازهها و رزولوشن مورد نظرتان را بهصورت دقیق وارد کنید. پس از این کار، اگر کلید Enter را بزنید، اندازههای واردشده اعمال میشود. اما اگر بدون Enter کردن، دوباره منطقه برش را بهصورت دستی تغییر دهید، اندازههای آن به نسبت اعدادی که وارد کردهاید باقی خواهد ماند. مثلا اگر در فیلدها، عرض و ارتفاع را پنج و ده وارد کرده باشید (سوای واحد آن)، منطقه برش به نسبت یکبه2 حفظ میشود.
تغییر اندازه عکس با فتوشاپ
استفاده از ابزار تغییر شکل
آخرین ابزاری که میتوان برای تغییر اندازه عکس در فتوشاپ از آن کمک گرفت،Transform است. از این ابزار معمولا زمانهایی استفاده میشود که میخواهید به جای کل عکس، فقط اندازه قسمتهایی از آن (مثلا یک شیء در تصویر) را تغییر دهید. البته دقت کنید این کار فقط در حالتی امکانپذیر است که قسمت مورد نظرتان در یک لایه جداگانه از تصویر اصلی باشد تا بتوانید مستقلا ابعاد آن را تغییر دهید.
برای فعال کردن حالت Transform روی یکلایه، آن لایه را انتخاب کرده، سپس از منوی Edit، گزینه Transform و در زیرمنوی آن، Scale را بزنید. از ابزار Transform برای چرخش، کشیدن یا انجام دیگر موارد تغییر شکل روی عکس میتوان استفاده کرد که در اینجا چون صرفا میخواهیم اندازه را تغییر دهیم، Scale را انتخاب میکنیم.
شبیه به ابزار برش، با فعالسازی حالت تغییر شکل هم در لبههای تصویر (یا هرلایهای که انتخاب کرده باشید)، دستههایی نشان داده میشود که با حرکت دادن آنها، اندازه تصویر تغییر میکند. اگر این کار را به همین صورت عادی انجام دهید، متوجه خواهید شد نسبت ابعاد حفظ نشده و شکل تصویر کشیده یا جمع شده به نظر میرسد. برای اینکه این اتفاق نیفتد، کلید Shift را هنگام تغییر اندازه نگه دارید. پس از اینکه به اندازه مناسب رسیدید، با زدن کلید Enter این تغییر را اعمال کنید.
کار ترکیبی
لزومی ندارد موارد ذکر شده در متن را بهصورت تکی یا مستقل انجام دهید. بلکه بر اساس تصویر پایانیای که در ذهن دارید، میتوانید آنها را با هم ترکیب کنید. مثلا میتوانید ابتدا قسمتهایی از تصویر را که نیاز ندارید با ابزار برش حذف کنید، سپس از ابزار تغییر اندازه برای رساندن عکس باقیمانده به اندازه مورد نظرتان کمک بگیرید.
علاوه بر این، تغییر اندازه بوم، ابزار بسیار مناسبی برای وقتهایی است که میدانید تصویر آخر باید در چه ابعادی باشد، بخصوص اگر روی بومتان بیش از یک عکس داشته باشید.
مثلا اگر میخواهید کلاژی از چند تصویر را با ابعاد مختلف درست کنید، بهتر است ابتدا اندازه بومتان را مشخص کرده، سپس اندازه و نسبت عکسها را بر اساس این ابعاد تنظیم کنید.
منبع:jamejamonline.ir
صرف نظر از اینکه چقدر رسانه های اجتماعی در کسب و کار شما اهمیت دارند، مسلما میتوانند در رتبه بندی وبسایت شما در نتایج جستجو تاثیرگذار باشند. جذب محتوای بصری ضروری است، بخصوص بعد از اینکه اینستاگرام انتشار اخبار را به ترتیب وقوع زمانی کنار گذاشت. شرکتها و اینفلوئنسرها برای تست اینکه چه چیزی در فیدهای کاربران بارها نمایش داده میشود، رقابت دارند.
در اینجا 7 نکته به منظور کمک به شما برای هدایت بهتر رقابت فزاینده بین رسانه های اجتماعی و دورنمای SEO در این سالها آورده ایم.
1. در کپشن های خود سرمایه گذاری کنید.
حساسیت بر روی نوشتن کپشن ها و استفاده مناسب از آن، مصداق بارز کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO است. اینکه شما برند لباسهای لوکس هستید، یک فروشگاه اتومبیل یا دفتر کار یک پزشک، آگاهی از تکنیکهای بازاریابی در کسب و کارتان ضروریست. کسب و کارها نیاز دارند که برای نوشتن کپشن همان اندازه که یک کمدین برای نوشتن متن خود زمان میگذارد، تلاش کنید.
اگر میتوانید مخاطب را با یک داستان کوتاه جالب به سمت خود جذب کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که سایر پستها شما را هم چک کنند. به این بهانه که زمان کافی ندارید و یا اینکه موظف هستید که طبق برنامه ریزی زمانی خاصی مطالب را منتشر کنید، در نوشتن کپشن کوتاهی نکنید.
همانطور که کپشن مینویسید، باید اهمیت سئو را هم در نظر داشته باشید. اطمینان داشته باشید که کپشن شما روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشند. همچنین در صورت لزوم از کلمات کلیدی در قالب هشتگ هم استفاده کنید. به یاد بیاورید، بسته به اینکه از چه پلتفرمی استفاده میکنید، مخاطبان مختلف رسانه های اجتماعی نسبت به محتوای شما واکنشهای متفاوتی دارند. با استفاده از فرمت مناسب و سفارشی کردن کپشن خود برای مخاطبان مناسب از طریق بررسی مشارکت مخاطبان در فیسبوک، توییتر یا تجزیه و تحلیل اینستاگرام جایگاه خود در رسانه های اجتماعی را تثبیت کنید.
بالا بردن سئو سایت
2. در مورد عملکرد رسانه های اجتماعی برند خود صادق باشید.
دیگر کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO ، انتخاب و سرمایه گذاری بر روی شبکه اجتماعی مناسب با رویکرد کسب و کار شماست. به عبارت دیگر سعی کنید در طولانی مدت به عملکرد رسانه های اجتماعی خود توجه کنید و درباره وضعیت فعلی کسب و کارتان با خود و تیم خود رو راست باشید. نیازی نیست که در همه پلتفرمهای شبکه های اجتماعی شاخص باشید.
اولویت شما باید تضمین پلتفرمی باشد که در آن فعالیت دارید و برای کسب و کارتان در آن سرمایه گذاری کرده اید. با تجزیه و تحلیل هر بخش (از سال گذشته، ماه گذشته، یا چند روز پیش) میتوانید از اثربخشی هر پلتفرم برای بهبود کسب و کارتان آگاهی پیدا کنید.
اگر بتوانید که لایکها و به دنبال آن فالو کردن های بیهوده و غیر مفید را فراموش کنید و پلتفرمی را که بطور واقعی به کسب و کارتان خدمت میکند را پیدا کنید، در طولانی مدت این تصمیم درست به شما کمکهای زیادی خواهد کرد.
بازده سرمایه گذاری هایتان را تحلیل کنید و آنچه را که برای سال آینده انتظار دارید را مشخص کنید. این کار به شما کمک میکند که زمان خود را با فعالیت در 6 اکانت مختلف تلف نکنید.
3. مطمئن باشید که بیشتر یا کمتر از اندازه پست ارسال نکنید.
تعداد و زمان اشتراک گذاری پستها در شبکه های اجتماعی بر اساس ماهیت هریک از آنها میتواند بارزترین کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO قلمداد شود. معمولا وقتی کسی بیش از اندازه پست به اشتراک میگذارد، اشکال کار آن سریع آشکار خواهد شد. به هر حال اگر میانه رو باشید، به این معناست که در حال تولید محتوای استاندارد هستید و مردم را به دردسر نمی اندازید.
تمرکز بر روی کیفیت به جای کمیت، تاثیر غیر قابل باوری بر کسب و کارتان خواهد داشت. تاثیر این عملکرد ممکن است خیلی بصورت شهودی مشاهده نشود ولی اغلب افرادی که پستهای کمتر ولی معتبرتری را به اشتراک میگذارند، مشارکت بالاتری با مخاطب برقرار میکنند.
کاهش تعداد پستها باعث میشود که افراد بیشتری را به سمت محتوایی که با دقت بیشتری آنرا آماده کرده اید، بکشاند. پیش بینی کردن برای یک پست (بخصوص آنهایی که جالب و برانگیزنده هستند) مزایای زیادی دارد.
بهینه سازی و سئو سایت
4. همه کاربران را به تعامل و پاسخ گویی تشویق کنید
جلب مشارکت، تعامل با مخاطبان و مشتریان به عنوان تاثیرگذارترین کاربرد شبکه های اجتماعی در پیشرفت SEO در نظر گرفته میشود. با این حال ممکن است غیر عادی بنظر برسد که بخواهید با هریک از کاربران ارتباط داشته باشید و به تمام نظرات منفی پاسخ دهید.
بطور مثال، برندهای لوازم آرایشی با اینکه همیشه در مورد آزمایش محصولات بر روی حیوانات جهت بالا بردن استانداردهای زیبایی، نظرات منفی دریافت میکنند ولی با این حال پاسخ مشتریان را همواره آرام و مودبانه میدهند.
بزرگنمایی کردن نظرات منفی کمک کننده است. هیچ موقع نمیتوانید نظرات مردم را تحت کنترل داشته باشید ولی همیشه میتوانید پاسخ گویی کمپانی خود را در کنترل داشته باشید.
رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند ولی میتوانند به بیشتر دیده شدن کمک کنند که این نتیجه پست خوبی است که بارها لینک شده است.
جدا از همه اینها یک سئوی موفق، اساس محکمی برای بازاریابی دیجیتال جامع و یکپارچه است.
وقتی پستی را به اشتراک میگذارید در انتهای آن، فراخوانی را برای مخاطبان اضافه کنید تا محتوای شما را به اشتراک گذاشته یا لینک سازی کنند. زیرا زمانیکه به صورت مستقیم و شفاف از مردم درخواست میکنید، افراد بیشتری آنرا به اشتراک خواهند گذاشت.
البته، تجربه کاربران را در خاطر داشته باشید، تجربه کاربران از صفحات فرود به اندازه جلب کردن نظر آنها به رسانه های اجتماعی از طریق یک پیام درست اهمیت دارد. راه را برای بازدید کنندگان تازه وارد خود برای هدایت از طریق رسانه های اجتماعی به صفحات فرود یا وبسایت خود هموار کنید.
منبع:sonetinfo.com
یکی از دغدغه های کاربران ویندوز 10 این است که نحوه جلوگیری از آپدیت ویندوز 10 چگونه است و چگونه می توانیم آپدیت ویندوز 10 را ببندیم.
ویندوز ۱۰ به صورتی طراحی شده که به شکل خودکار بروزرسانهای مهم و بروزرسانهای روزانه را دانلود کند. البته در بعضی مواقع حجم این بروزرسانها بسیار زیاد است و ممکن است که سرعت اینترنت شما را کم کنند یا حتی روی عملکرد سیستم عامل هم در آن زمان تاثیر بگذارند
سؤال عمده ای که برای کاربران پیش می آید اینست که چرا نمی توان مانند نسخه های قبلی ویندوز، Windows Update را به حالت دستی و یا خاموش قرار داد؟ باید گفت، این قابلیت به امنیت و تجربه کاربری مربوط می شود. هدف شرکت مایکروسافت از ارائه بسته های بروزرسانی، رفع خطاهای موجود جهت افزایش امنیت و کارایی و ارائه ویژگی های جدید برای کاربران می باشد. توصیه ما به شما این است که اگر مشکلی با مصرف بسته اینترنتی ندارید، از کار با ویندوز ۱۰ لذت ببرید، در غیر این صورت برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ با ما همراه باشید.
روش اول غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :
برای جلوگیری از آپدیت ویندوز 10 در نسخه (1803) بصورت زیر عمل کنید:
از منوی Start بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
در صفحه ظاهر شده روی گزینه Update & Security کلیک کنید.
در صفحه ظاهر شده بر روی گزینه Advanced Options کلیک کنید.
گزینه انتخابی مربوط به Pause Updates که بر روی Off قرار دارد را به On تغییر دهید.
ویندوز ۱۰ به صورتی طراحی شده که به شکل خودکار بروزرسانهای روزانه را دانلود کند
با انجام اینکار بمدت 35 روز مانع آپدیت شدن ویندوز خواهید شد. لازم به ذکر است برای غیر فعالسازی مجدد می بایست پس از 35 روز، سیستم عامل اقدام به آپدیت کند و پس از آن گزینه غیرفعالسازی مجددا در دسترس خواهد بود.
روش دوم غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :
در این قسمت میتوانید بروزرسان خودکار را به شکلی غیر فعال کنید که حتی سیستم، بروزرسانهای جدید را هم جستجو نکند.
برای این کار باید به قسمت Control Panel ویندوز ۱۰ بروید. بهتر است عبارت Control Panel را در قسمت جستجوی منوی استارت تایپ کنید. پس از اینکار گزینه مربوط به این قسمت به نمایش در میآید که باید روی آن کلیک کنید.
در قسمت Control Panel روی System and Security کلیک کنید.
در این قسمت هم باید روی Administrative Tools کلیک کنید.
در صفحه باز شده، تمام گزینههای موجود در Administrative Tools را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه باید به دنبال Services باشید. وقتی که آن را پیدا کردید، روی آن دابل کلیک کنید. با وارد شدن به قسمت Services به دنبال گزینهای به نام Windows Update باشید. روی آن دابل کلیک کنید تا بتوانید به تنظیمات مخصوص این بخش وارد شوید.
قسمت Startup Type را روی Disabled قرار دهید و در قسمت Service Status روی Stop کلیک کنید. چند ثانیه طول خواهید کشید تا این سرویس به شکل کلی غیرفعال شود.
اگر در آینده نیاز داشتید که این قسمت را فعال کنید، باید تمام مراحل بالا را طی کنید و در آخر روی گزینه Start کلیک کنید. بعد از اینکار باید به قسمت Windows Update بروید. عبارت Windows Update را در محیط جستجوی منوی استارت تایپ کنید و در صفحه به نمایش در آمده باید روی Retry کلیک کنید تا سیستم عامل تمام بروزرسانها را دانلود کند.
روش سوم غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :
پنجره RUN را باز کنید. برای اینکار می توانید از شورت کات Windows key + R استفاده کنید و یا روی آیکون استارت ویندوز 10 کلیک راست کرده و گزینه RUN را بزنید.
دستور gpedit.msc را تایپ کنید و دکمه OK را کلیک کنید تا برنامه ویرایشگر Local Group Policy Editor باز شود.
مسیر زیر را در ستون سمت چپ پیدا کنید :
Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update
آموزش غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10
در ستون سمت راست و در ستون policy روی گزینه Configure Automatic Updates دابل کلیک کنید. پنجره جدیدی به نام configure automatic updates باز می شود. در این پنجره تنظیمات زیر را انجام دهید:
1- در ستون سمت چپ، گزینه Enabled را تیک بزنید تا گزینه آپدیت فعال شود.
2- در زیر Options ، چندین گزینه و شیوه برای پیکربندی آپدیت خودکار پیدا می کنید که عبارتند از:
- دانلود و نصب بعد از تایید کاربر
- دانلود و نصب بطور خودکار
- دانلود خودکار و زمانبندی نصب
- انتخاب تنظیمات توسط ادمین سیستم
گزینه ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.بعد از مشخص کردن گزینه دکمه Apply و سپس دکمه OK را بزنید تا کار تمام شود.
به روزرسانی خودکار ویندوز ۱۰
هر چند گزینه های مختلفی در دسترس است، اما بهترین انتخاب گزینه دوم یعنی دانلود و نصب بعد از تایید کاربر (2 - Notify for download and notify for install) است. این گزینه نه تنها به سیستم عامل اجازه نمی دهد که آپدیت ها را به طور خودکار دانلود کند و موجب صرفه جویی ترافیک و اندازه های اینترنت می شود، بلکه در زمان انتشار آپدیت های جدید متوجه خواهید شد.
روش چهارم غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 :
توجه داشته باشید که این روش پیشنهاد نمی شود و صرفا برای افرادی ارائه می شود که بصورت کامل مایل به دریافت بروزرسانی های ویندوز ندارند. برای بستن آپدیت ویندوز 10 بصورت زیر اقدام نمایید:
کلید ترکیبی Win + R را در کیبورد فشار دهید.
عبارت Services.msc را در Run وارد کرده و OK کنید.
گزینه Windows Update را پیدا کرده و بر روی آن دبل کلیک کنید.
در کادر باز شده، از منوی کشویی Startup Type گزینه Disabled را انتخاب و OK کنید.
غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار ویندوز ۱۰
گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته