لوگوها از چیزی که مشاهده می کنید فراتر بوده و صرفا یک تصویر و یا نوشته نیستند. یک لوگوی موفق برند شما و هدفی که به دنبال آن هستید را به تصویر می کشد. اگر طراحی لوگو با رعایت اصول صحیح انجام شود، قدرت بسیار زیادی را به برند شما می بخشد.
همانطور که هر کاری نیاز به تخصص و مهارت های خاص خود را دارد، طراحی لوگو نیز از مهارت های خاصی برخوردار است که با آگاهی از این مهارت ها می توان یک اثر به یادماندنی و قوی بر جای گذاشت .
در این مقاله برای آشنایی با مراحل مختلف طراحی لوگو با ما همراه باشید:
1 - هر چیزی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ طراحی کنید
با انجام این کار مغز شما قادر به خلق ایده های جدید می شود همچنین شما می توانید هر چقدر که دوست دارید طرح خود را ادیت کرده و بهبود بخشید. هر چیزی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بکشید اما چیزی را پاک نکنید حتی طرح هایی که به نظرتان مناسب نیستند. شاید یکی از همان طرح ها بتواند جرقه ی یک ایده ارزشمند را در ذهنتان روشن کند.
پاکنویس کردن ایده های ذهن بر روی کاغذ مهمترین مرحله از طراحی یک لوگوی قوی و تاثیرگزار است. پس از کشیدن ایده های مختلف بر روی کاغذ از میان طرح ها و یا با ترکیب کردن چندین طرح با یکدیگر به ایده اصلی دست پیدا کنید. یک طراح موفق و حرفه ای وقت بیشتری را صرف این مرحله از طراحی خواهد کرد. شما یک طراح ناخن را در نظر بگیرید. اگر قرار باشد برای طراحی ناخن و کاشت آن از طرح های ثابتی که در ذهن یا الگو دارد مدام استفاده نماید دیگر هیچ خلاقیتی باقی نمی ماند!
نکات طراحی لوگو
2 - حفظ تعادل در طراحی
طرحی که متقارن و دارای تعادل باشد گیرا و جذاب خواهد بود. برای طراحی یک لوگوی متعادل باید میان طرح های گرافیکی، نسبت طول و عرض، رنگ ها و سایزهای استفاده شده در لوگو تعادل خاصی برقرار باشد. هر از گاهی می توانید قانون تعادل را بشکنید تا متفاوت به نظر بیایید اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که لوگوی شما در معرض دید عموم افراد قرار خواهد گرفت نه فقط افرادی که لوگو شما را می پسندند، بنابراین سعی کنید با رعایت قانون تعادل اثری را خلق کنید که از دید عموم جذاب به نظر برسد.
در طراحی لوگوهای کوتاه و پهن و یا باریک و بلند، قانون تعادل رعایت نشده است و این دسته از لوگو ها از نظر بصری خوشایند نیستند. از میان اشکال هندسی لوگوهایی که به شکل مربع و دایره هستند از سایر لوگوها جذابتر به نظر می آیند. به صورت مثال شما می توانید برای طراحی لوگو یک سایت فروش عکس از المان ی دوربین استفاده نمایید ولی سایز مورد نظر و نوع فرم آن بسیار مهم می باشد.
3 - سایزهای استاندارد لوگو
لوگو ها باید در هر سایز و اندازه ای که هستند زیبایی و خوانایی خود را حفظ کنند. لوگوها باید به گونه ای طراحی شوند که در مقیاس های کوچک تر مانند استفاده روی پاکت ها و یا در مقیاس های بزرگتر مثل زمانی که روی بیلبورد استفاده می شوند از کیفیت و زیبایی و خوانایی اولیه خود برخوردار باشند. از آنجایی که لوگوها در سایز های مختلف تولید می شوند اگر طرح خیلی پیچیده ای داشته باشند در مقیاس کوچک تر قابل تشخیص نخواهند بود. بنابراین سعی کنید که لوگو را در سایزهای متفاوت به مشتری ارائه دهید.
منبع:aftabnews.ir
در زمان کدنویسی نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، قابل فهم بودن کدها است. در دنیای برنامهنویسی بارها و بارها شرایطی پیش میآید که مجبور هستید کدهای پیچیده و مشکلی را بنویسید و مهمتر از آن مجبور هستید در بخشهای مختلف یک برنامه از کدهای خود استفاده کنید. اگر از راهکار موثری برای کم کردن تعداد کدهای برنامه خود استفاده نکنید، در عمل برنامه شما انباشته از کدهای یکسان و تکراری میشوند که برای انجام یک کار نوشته شدهاند. برای حل این مشکل زبانهای برنامهنویسی راهکاری موسوم به متدها/توابع را پیشنهاد دادند. توابع یک راهکار قدرتمند هستند که به شما اجازه میدهند کدهای خود را بستهبندی کنید. اینکار نه تنها مانع از تکرار مجموعه دستورات میشود، بلکه کدهای شما را قابل فهمتر کرده و خوانایی کدها را افزایش میدهد.
در مقالههای قبل به شما گفتیم که اطلاعات در کامپیوتر شما به شکل صفرها و یکها ذخیره میشوند. کامپیوترها نمیتوانند مفهوم کاراکترها، مقادیر منطقی، تاریخها، زمان یا هر نوع اطلاعاتی که غیر عددی هستند را درک کنند. زمانی که با یک رشته در پایتون کار میکنید، باید ببنید که پایتون از چه راهکاری استفاده میکند تا به کامپیوتر شما مفهوم یک رشته را نشان دهد. متغیرها، جعبههای نگهدارندهای هستند که برنامه شما از آنها استفاده کرده و به پایتون میگوید که چگونه باید صفرها و یکها را درون کامپیوتر شما ذخیره کند. بنابراین، مهم است که بدانید دیدگاه پایتون نسبت به دادهها متفاوت از دیدگاه شما و متفاوت از دیدگاه کامپیوترتان نسبت به رشتهها است. در حقیقت پایتون نقش یک واسط را داشته و به برنامه کاربردی شما اجازه میدهد با رشتهها به گونهای کار کند که در عین حال کامپیوتر نیز مفهوم رشتهها را متوجه شود. برای مدیریت دادهها در یک برنامه کاربردی، باید نحوه نمایش دادهها ا را کنترل کنید. عملگرها، توابع و حتا کنترل ورودی کاربر از جمله راهکارهایی هستند که اجازه میدهند بر نحوه ورود یا نمایش دادهها مدیریت اعمال کنید. شما از طریق مقایسه کردن دادهها قادر به کنترل نحوه نمایش دادهها هستید.
پایتون راهکار مستقیمی در اختیارتان قرار میدهد تا بدون مشکل بتوانید دادهها را با یکدیگر مقایسه کنید. این راهکار در ماهیتی به نام عملگرها مستتر شده است. اما چرا به مقایسه دادهها نیاز داریم؟ فرض کنید برنامه کاربردی شما به یک بانک اطلاعاتی که شامل رکوردهای اطلاعاتی و سوابق بیمه شدگان است متصل است. برای آنکه به کاربری که قصد دارد اطلاعات مربوط به سوابق بیمه خود را مشاهده کند اجازه دهید که به اطلاعاتش دسترسی پیدا کند، مجبور هستید یک فرآیند ارزیابی را انجام دهید. زمانی که کاربر در فیلدهای ورودی شماره ملی و شماره تامین اجتماعی خود را وارد میکند، شما باید این اطلاعات را با اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی مقایسه کنید تا مطمئن شوید کاربری که قصد دسترسی به اطلاعات را دارد همان کاربری است که اطلاعاتش درون بانک اطلاعاتی ثبت شده است.
عملگرها ضمن آنکه به شما اجازه میدهند مقایسهای میان دادهها داشته باشید، همچنین اجازه میدهند اطلاعات را نیز دستکاری کنید. البته دقت کنید که عملگرها و همچنین فرآیند مقایسه کردن تنها محدود به دادهها نمیشوند. در برخی موارد شما نیاز دارید خروجی دو تابع را بررسی کنید. پایتون به شما اجازه میدهد در سطوح مختلفی فرآیند ارزیابی را انجام داده و بدون آنکه به مشکلی برخورد کنید، در برنامه خود دادهها را مدیریت کنید.
کامپیوترها در ارتباط با متدهای بستهبندی همچون توابع یا هرگونه ساختاری که در پایتون ایجاد میکنید هیچگونه شناختی ندارند. همه این راهکارها با هدف ساده کردن برنامهنویسی ابداع شدهاند. با این حال، کامپیوتر در ارتباط با بیشتر عملگرها قادر هستند یک محاسبه مستقیم را انجام دهند. بیشتر عملگرهای تعریف شده در پایتون یک خروجی مستقیم دارند. به عبارت دقیقتر، کامپیوترها معنای واقعی بیشتر عملگرهای پایتون را درک میکنند. بهطور مثال، زمانی که از کامپیوتر سوال میکنید کدامیک از دو مقدار بزرگتر از دیگری است، کامپیوتر یک محاسبه مستقیم را با عملگر مربوطه انجام میدهد. با اینحال؛ همه ارزیابیها به شکل مستقیم انجام نمیشود. کامپیوترها فقط با اعداد کار میکنند. در نتیجه زمانی که از پایتون درباره انجام مقایسهای میان دو رشته سوال میکنید، کاری که پایتون انجام میدهد این است که مقدار عددی هر کاراکتری که درون یک رشته قرار دارد را مقایسه میکند. بهطور مثال کاراکتر A دارای مقدار عددی 65 است. اما کاراکتر a با حرف کوچک دارای مقدار عددی 97 است. پس a>A است. با این توصیف شما در دنیای واقعی ABC را مساوی با abc میدانید، در حالی که برای کامپیوترها اینگونه نیست، زیرا آنها فرآیند مقایسه را بر مبنای مقدار عددی کاراکترها انجام میدهند.
عملگرها پایه و اساس کنترل و مدیریت دادهها در یک برنامه کاربردی را شکل میدهند. شما از عملگرها برای تعریف اینکه چگونه یک بخش از دادهها باید با بخش دیگری مقایسه شده و چگونه اطلاعاتی که درون یک متغیر قرار دارند باید ویرایش شوند استفاده میکنید. در حقیقت، عملگرها برای انجام هر فرآیندی که مرتبط با دنیای ریاضیات بوده و زمانی که قرار است انتصابی انجام شده و دادهای به متغیرها تخصیص داده شود استفاده میشوند. زمانی که از یک عملگر استفاده میکنید، باید از یک متغیر یا یک عبارت استفاده کنید. در شمارههای گذشته با متغیرها و مفهوم آنها آشنا شدید. اما یک عبارت چیست؟ یک عبارت یک معادله یا فرمولی است که یک مفهوم ریاضی را تشریح میکند. در اغلب موارد، نتیجه ارزیابی یک عبارت برابر با یک مقدار منطقی درست یا غلط است.
یک عملگر میتواند یک یا چند ورودی را در قالب متغیرها یا عبارات دریافت کرده، عملی را انجام داده (مقایسه یا ویرایش) و سپس خروجی را مطابق با نتیجه مدنظر برنامهنویس ارائه کند. عملگرها با توجه به کاری که انجام میشوند و همچنین میزان اثرگذاری که دارند طبقهبندی میشوند. بهطور مثال، یک عملگر یگانه تنها با یک متغیر یا یک عبارت کار میکند، در مقابل یک عملگر باینری به دو متغیر یا عبارت نیاز دارد. عناصری که به عنوان ورودی به یک عملگر تخصیص داده میشوند عملوند نام دارند. عملوندهایی که در سمت چپ یک عملگر قرار میگیرند به نام عملوند سمت چپ نامیده میشوند، درحالی که عملوندهایی که در سمت راست یک عملگر قرار میگیرند به نام عملوند سمت راست نامیده میشوند. عملگرها در پایتون به شرح یگانه (Unary)، ریاضی (Arithmetic)، رابطهای (Relational)، منطقی (Logical)، بیتی (bits)، انتصابی (Assignment)، عضویت (Membership) و شناسهای (Identity) طبقهبندی میشوند.
عملگرهایی که در گروههای مختلف قرار میگیرند برای انجام کار خاصی استفاده میشوند. بهطور مثال، عملگرهای ریاضی برای انجام عملیاتی که ریشه ریاضی دارند استفاده میشوند، در حالی که عملگرهای رابطهای برای انجام مقایسهها استفاده میشوند.
نرمافزار فتوشاپ یکی از معروفترین ابزارهای طراحی دوبعدی است که گرافیستها و حتی کاربران عادی از آن استفاده میکنند.
با جستوجویی ساده در گوگل نیز میتوان به طرحهای حرفهای بیشماری دسترسی پیدا کرد که توسط این نرمافزار طراحی شده و در فرمت اصلی فایلهای مربوط به این برنامه یعنی PSD ذخیرهسازی شدهاند.
گاهی کاربران، این نرمافزار را روی رایانه خود نصب ندارند و ممکن است یکطرح گرافیکی حرفهای با فرمت PSD را از اینترنت دانلود کنند و قصد استفاده از آن را داشته باشند. دوست دارید بدون نیاز به نصب این نرمافزار روی رایانه و در کوتاهترین زمان ممکن، فایل دانلود شده در فرمت PSD را به فرمتهای رایج همچون JPG، PNG و GIF تبدیل کنید؟ برای انجام این کار از این ترفند کمک بگیرید:
مرورگر اینترنتی را از روی دستگاه هوشمند یا رایانه خود باز کنید.
به سایت زیر مراجعـــه و از منوی اصلــــی در بالای صفحه روی گزینه Online Convert PSD to JPG کلیک کنید:
https://psdviewer.org
روی گزینه Choose file کلیک و فایل موردنظرتان را که در فرمت PSD ذخیره شده انتخاب کنید.
اپلود فایل با فرمت psd
توجه: شما میتوانید فایلهای ذخیرهشده در دیگر فرمتها همچون.eps, .dds, .plt, .hpgl, .hgl, .pcx, .tga, .ai, .cr2, .nef, .crw, .raf را نیز انتخاب کنید.
پس از انتخاب فایل موردنظر، در بخش دوم نوع فرمت خروجی دلخواهتان را نیز انتخاب (بهعنوان مثال فرمت JPG) و روی گزینه Convert کلیک کنید.
باتوجه به حجم فایل انتخاب شده در مرحله اول، چند لحظه صبر کنید تا عملیات آپلود و تبدیل فایل انجام شود.
در صورت نیاز در مرحله سوم، اندازه موردنظر برای ذخیره فایل در فرمت جدید را مشخص و روی Resize کلیک کنید.
در پایان با کلیک روی گزینه Download فایل نهایی در فرمت و ابعاد مشخص شده را ذخیرهسازی کنید.
منبع:jamejamonline.ir
یکی از کارهای اصلی فتوشاپ، ویرایش تصاویر است و دلیل نامگذاری آن هم به نام فتوشاپ میتواند همین مورد باشد. در ادامه این مطلب تکنیکهایی ابتدایی را در مورد ویرایش تصاویر در فتوشاپ برای شما شرح خواهیم داد.
ترمیم تصاویر در فتوشاپ
اگر شما تا بدینجا به همراه ما بوده باشید حتما با مراحل ابتدایی آموزش فتوشاپ تاکنون آشنا شدهاید. در این قسمت قرار است که به صورت ابتدایی کار ویرایش تصاویر را آغاز کنیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید تجربه خوبی را از ویرایش تصاویر در فتوشاپ برای خود رقم بزنید و با تمرین مداوم و امتحان راههای جدیدتر در این راه حرفهایتر شوید.
برش تصاویر برای رسیدن به ترکیبی بهتر
اغلب اوقات که شما تصاویر دیجیتال را با دوربین ثبت میکنید، حتما متوجه شدهاید قسمتهای زیادی در تصویر وجود دارند که نیازی به آنها ندارید. برش عکس یکی از مراحل ویرایش تصاویر در فتوشاپ محسوب میشود. یکی از راههایی که میتوانید این اضافهها را از بین ببرید این است که بیاموزید چگونه تصویر را برش دهید و یا به اصطلاح کراپ کنید. در این زمینه یکی از سادهترین راههای ممکن استفاده از ابزار برش یا Crop است که در قسمت اول آموزش با آن آشنا شدهاید.
ابزار کراپ
برای استفاده از این ابزار حرف C را از کیبورد بفشارید و یا اینکه از نوار ابزار، ابزار کراپ که در قسمت اول به شما معرفی کردیم را برگزینید. اگر از نسخههای قدیمیتر فتوشاپ استفاده میکنید باید بدانید که بعد از انتخاب تصویر میبایست مربعی را به دور محلی که برای برش مد نظر دارید رسم نمایید. در نسخههای جدیدتر با انتخاب ابزار برش به صورت پیش فرض کادری به دور تصویر رسم میشود که شما باید آن را برای نواحی که میخواهید تنظیم نمایید.
نحوه کار ابزار کراپ
بعد از اینکه تنظیمات خود را انجام دادید برای ثبت تنظیمات میبایست کلید اینتر را بفشارید و یا اینکه از نوار آپشن گزینه تایید را برگزینید.
استفاده از ابزار کراپ درواقع به مانند قیچی است. همانطور که با قیچی میتوانید بخشهای اضافه را از اطراف یک تصویر برش دهید، با ابزار کراپ هم میتوانید چنین کاری را انجام دهید. اما یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن هم این است که زمانی که شما تصویر کاغذی را با قیچی برش میدهید، راهی برای برگشتن به حالت قبل از برش وجود ندارد اما در فتوشاپ میتوانید در صورت انصراف با Undo یعنی فشردن کلیدهای Alt+Ctrl+Z یا Ctrl+Z به مرحله قبل از برش بازگردید.
تنظیم کنتراست با ابزار Levels
آموزش روتوش تصاویر در فتوشاپ
حتما متوجه این قضیه شدهاید، تصاویری که در روزهای بارانی و یا ابری ثبت میشوند به اندازه کافی روشن نیستند و ممکن است که بیش از حد تیره و تاریک باشند. برای از بین بردن این مساله شما میتوانید از روشهای ویرایش تصاویر در فتوشاپ استفاده کنید که یکی از آنها ابزار روشنایی و کنتراست (Brightness and Contrast) هستند. در این راستا ابزار Levels یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای ویرایش این قبیل مسائل به شمار میرود.
کادر تنظیم کنتراست
برای استفاده از این ابزار خیلی ساده، لازم است که ابتدا تصویر خود را در فتوشاپ باز کرده و بعد کلیدهای CTRL+L را از کیبورد بفشارید. در این صورت کادری مشابه کادر بالا باز خواهد شد.
اعمال تنظیمات کنتراست
حالا با کمک دکمه که در کادر بالا هم نمایش داده شده است، میتوانید نسبت به تغییر تنظیمات اقدام نمایید. درواقع سه دکمهای که پایین نمودار مشاهده میکنید، نشان دهنده نوحی تاریک، متعادل و نواحی روشن در تصویری که باز کردهاید خواهد بود. که در بخش Output Level میتوانید نسبت به تغییر آن اقدام کنید. اگر میخواهید تصویر روشنتری داشته باشید باید علامتی که در بالا به شما نشان دادیم را به سمت نواحی روشتر حرکت دهید.
بعد از اعمال تنظیمات و کلیک بر روی گزینه OK مشاهده خواهید کرد که تصویر روشنتر شده و از میزان تیرگی و کدری آن نیز کاسته شده است. در نتیجه میتوایم جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده کنیم. همانطور که مشاهده میکنیم با استفاده از ابزاری ساده و تنظیماتی اندک شما توانستید جزئیات بیشتری از تصویر مورد نظر خود را به نمایش گذاشته و همچنین تصویر ثبت شده خود را طبیعیتر جلوه دهید.
تنظیمات مربوط به روشنایی رنگها
تغییر روشنایی رنگ ها
یکی از بزرگترین مشکلاتی که تصاویر ثبت شده در داخل ساختمان و یا فضای بسته دارند این است که رنگهای زرد، قرمز و آبی تحت تاثیر نور قرار میگیرند و ممکن است پر رنگتر باشند. در حقیقت آنچه که چشم ما از تصویر مشاهده میکند مسلما با آنچه که لنز دوربین از سوژه مورد نظر دریافت میکند، متفاوت خواهد بود. درنتیجه گاهی اوقات لازم است که تغییرات در میزان نور رنگهای اصلی تصویر ایجاد کنیم.
ترفندهای ویرایش تصاویر در فتوشاپ به شما استفاده از روشهای تنظیم نور مربوط به رنگها را پیشنهاد میدهد. برای این کار از منوی Image وارد مسیر Image>Adjustment>Selective Colors میشویم. با انتخاب Selective Color کادر مربوط به تنظیمات آن باز خواهد شد.
تغییر روشنایی رنگ قرمز
در واقع Selective Color ابزاری را در خود جای داده است که امکان تنظیم تصویر را با استفاده از تنظیمات مربوط به رنگهای اصلی، برای شما میسر خواهد کرد. این رنگها شامل رنگهای قرمز، سبز و آبی معروف به رنگهای RGB و رنگهای فیروزهای، قرمز، زرد و مشکی در سیستم CMYK و مخصوص چاپ هستند و اغلب نیز با اندکی رنگ سفید هم همراه خواهند بود.
تغییر روشنایی رنگ زرد
از آنجاییکه رنگ زرد یکی از رنگهای تشکیل دهنده تصویری است که در مثال داریم و به نظر میرسد اندکی پر رنگ تر از حد معمول است ما از کادری که باز شده است رنگ زرد را بر میگزینیم. در ادامه کار چون در ابتدای راه هستید میتوانید از تنظیمات کادری که در بالا نشان داده شده است، استفاده نمایید و یا اینکه به صورت دستی برای رسیدن به رنگ دلخواه از روش آزمون و خطا استفاده کنید. همچنین رنگهایی که در کادر وجود دارند، رنگهایی هستند که براساس سیستم CMYK رنگ انتخابی شما را تشکیل دادهاند.
اگر تصویری را که در بالا سمت راست مشاهده میکنید با تصویر ابتدایی یعنی تصویر سمت چپ، مقایسه کنید، در مییابید که رنگها و نوری که از تصویر دریافت میشود روشنتر شده است و رنگهای زرد و سایر بخشهایی که رنگ زرد در آنها تاثیر داشته را به سوی طبیعیتر بودن سوق داده است. پس اگر بتوانید چنین تناقضاتی را در تصاویر و عکسهای ثبت شده خود پیدا کرده و آنها را ویرایش کنید، نتایجی بینظیر را در زمینه ویرایش تصاویر در فتوشاپ شاهد خواهید بود.
شفاف کردن تصاویر بدون دستکاری رنگها
از دیگر اتفاقاتی که در فضای داخل ساختمان در زمان عکاسی ممکن است رخ دهد، این است که نور محیط به اندازه کافی روشن نباشد. در این صورت تصاویری محو و تار خواهیم داشت که حاصل نور کم محیط خواهند بود.
البته فیلترهای زیادی در زمینه ویرایش تصاویر در فتوشاپ وجود دارند که میتوانند تصاویر را شفافتر جلوه دهند و جزئیات را بیشتر آشکار کنند؛ اما بسیاری از آنها رنگها را دستکاری کرده و تغییرات دیگری را که ممکن است چندان خوشایند نباشد بر روی تصویر ایجاد خواهند کرد. اما ما در اینجا راهی را به شما آموزش میدهیم تا بدون دستکاری رنگهای اصلی بتوانید تصاویری شفافتر داشته باشید.
یکی از این راهها استفاده از Lab Color است که از رنگهای RGB پشتیبانی میکند. برای اینکه بتوانید کادر مربوطه را باز کنید، باید به مسیر Image>Mode>Color Lab بروید که کادر آن در بالا نشان داده شده است.
توجه داشته باشید که تغییر رنگ تصویر از RGB به CMYK باعث خواهد شد تا رنگهای شما در نهایت تغییر کنند. در گام بعدی به پنل Channel بروید. اگر این پنل را در کنار پنل layers مشاهده نمیکنید سعی کنید آن را از مسیر Window > Channels فعال نمایید. حالا باید در این پنل بر روی Lightness کلیک نمایید. مشاهده خواهید کرد که تصاویر شما سیاه و سفید شده است.
اگر در این مرحله از ویرایش تصاویر در فتوشاپ تصویر شما به صورت سیاه و سفید در نیامد حتما سعی کنید دوباره امتحان نمایید. چراکه در اعمال تغییرات تصویر حتما باید سیاه و سفید باشد. حالا لازم است که به مسیر Filters > Sharpen > Unsharp Mask بروید.
Filters > Sharpen > Unsharp Mask
درواقع گزینه Unsharp Mask میتواند کنتراست تصویر را در فتوشاپ افزایش دهد. حالا با توجه به تصویر و یا با توجه به تصویری که برای ویرایش دارید میتوانید تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید و تغییرات را در کادر preview آن مشاهده نمایید.
جهت اعمال تنظیمات بر روی گزینه OK کلیک نمایید. جالب است بدانید که با این ترفند اغلب نواحی غیر شفاف و تیره تصویر از بین خواهند رفت. حالا برای از بین بردن نویزهای احتمالی Ctrl+L را بفشارید تا کادر Level باز شود. درواقع این کادر به تنظیم توناژ رنگی و روشنایی تصویر نیز کمک خواهد کرد و میتواند روتوش صافی را بر روی تصویر ایجاد کنند، بدون آنکه وضوح تصویر را تحت تاثیر قرار گیرد.
میتوانید نتیجه کار و تغییرات را در ادامه مشاهده کنید. تصویر سمت چپ تصویر اولیه و تصویر سمت راست تصویر بعد از اعمال تنظیمات و تغییراتی است که در این قسمت برای شما شرح دادیم.
حالا که تصویر شفافی را در دست داریم میتوانیم آن را نتیجه یک پیشرفت ایتدایی قابل قبول بدانیم. حالا شما میتوانید سیستم رنگی تصویر خود را از مسیر Image>Mode>RGB به RGB برگردانید و آن را با فرمتی که در نظر دارید ذخیره کنید. توجه داشته باشید اگر بخواهید فایل خود را ذخیره کنید، فتوشاپ فایل شما را در حالت پیش فرض با فرمت PSD. ذخیره میکند برای ذخیره به فرمت JPG. میبایست بعد از انتخاب گزینه Save یا Save As از منوی File در کادر باز شده از قسمت Type نوع jpg. را برای فایل خود برگزینید.
از طرف دیگر توجه داشته باشید اگر کارهای مهمی را قرار است در فتوشاپ انجام دهید که در دفعات آتی هم به ادیتهای قبل نیاز خواهید داشت، بهتر است که همیشه یک نسخه PSD. هم از فایل خود ذخیره کنید.
خب این تازه اول راه است. رفته رفته که که میگذرد در خواهید یافت که فتوشاپ ترفندهای بسیار زیادی را در زمینه ویرایش تصاویر در خود گنجانده است که میتوانید از آنها نتایج خیرهکنندهای بگیرید.
منبع: mag.plaza.ir
هر زمان درباره بهکارگیری ابزارهای نوین با توسعهدهندگان صحبت میکنیم، برخی از توسعهدهندگان میگویند، چرا باید به دنبال ابزارهای جدید باشیم، درحالیکه ابزارهای قدیمی هنوز هم کار میکنند. درست است که ابزارهای قدیمی هنوز هم قابلاستفاده هستند، اما آیا این ابزارها میتوانند از فناوریهای روز پشتیبانی کنند؟ فناوری بدون وقفه در حال تغییر و پیشرفت است. این پیشرفتها به شکل مستقیم بر نحوه تعامل تیمها با یکدیگر و فرآیندهای کاری اثرگذار هستند. بیتوجهی به تغییرات دنیای فناوری باعث میشود کیفیت نرمافزارها کاهش پیدا کرده، فرآیند ساخت نرمافزارها طولانیتر شده و مهمتر از آن نرمافزارهای ما در مقایسه با نمونههای داخلی یا خارجی به دلیل فقدان قابلیتهای منحصربهفرد حرفی برای گفتن نداشته باشند. بهروز بودن اولین نکتهای است که هر کارشناس فناوری اطلاعات و هر برنامهنویسی باید به آن توجه ویژهای داشته باشد. پیشنهاد میکنیم بهجای آنکه وقت ارزشمند خود را صرف بهکارگیری ابزارهای معمولی و قدیمی کنید که ممکن است زندگی را برای شما سخت و دشوار کنند، به دنبال استفاده از ابزارهایی باشید که فرآیند توسعه نرمافزارها را سریعتر میکنند. دقت کنید، واژه خودکارسازی (اتوماسیون) محدود به صنایع و مراکز تولیدی بزرگ نیست، در دنیای برنامهنویسی برای انجام سریعتر برخی از کارها لازم است از رویکرد خودکارسازی استفاده کنیم تا کنترل بیشتر و دقیقتری روی کارها داشته باشیم. اگر متقاعد شده و آماده شدهاید که از ابزارهای برنامهنویسی جدید موجود در بازار استفاده کنید، در ادامه گلچینی از بهترین ابزارها را معرفی خواهیم کرد.
LiveEdu، یک
مکان جذاب و آموزشی برای توسعهدهندگان و مهندسانی است که دوست دارند از
طریق بهکارگیری یک زیرساخت آموزشی مبتنی بر پروژه سطح دانش و مهارتهای
خود را بهبود بخشند. این زیرساخت یادگیری پروژه ـ محور برای
توسعهدهندگانی با سطح دانش و مهارت متوسط مناسب است. در این محیط،
توسعهدهندگان مهارتهای خود را در حوزه توسعه بازیها، طراحی، علم
دادهها، برنامهنویسی، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده بهبود
میبخشند. یادگیری، کلید موفقیت انجام پروژههای واقعی است و آموزشهای
ارائهشده در LiveEdu نقطه شروع خوبی هستند. (شکل 1)
لینک دسترسی:
شکل 1. یک محیط آموزشی کاربردی که به شکل تفکیکشده مطالب کاربردی را آموزش میدهد. یادگیری ماشین با پایتون، ساخت برنامههای کاربردی با Node.Js، ساخت برنامههایی شبیه اینستاگرام با Python Django و... از جمله آموزشهای این پلتفرم هستند.
Cell (سرنام Self-Driving Web App Framework)، یک چهارچوب کاربردی متشکل از واسطهای برنامهنویسی، متدها و سایر قابلیتهایی است که درون یک چهارچوب قرار دارند. Cell، راهکاری نوین برای کدنویسی دستورات HTML در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد. این چهارچوب بر پایه قوانین ساده و ساخت عنصر DOM بدون اجرای هیچ تابعی کار میکند. Cell در حوزه توسعه برنامههای وب رویکردی نوین ارائه میکند. فهرست 1 نمونهای ساده از کدنویسی با Cell را نشان میدهد.
لینک دسترسی:
http://www.celljs.org/
<html>
<script src=”https://www.celljs.org/cell.js”></script>
<script>
var el = {
$cell: true,
style: “font-family: Helvetica; font-size: 14px;”,
$components: [
{
$type: “input”,
type: “text”,
placeholder: “Type something and press enter”,
style: “width: 100%; outline:none; padding: 5px;”,
$init: function(e) { this.focus() },
onkeyup: function(e) {
if (e.keyCode === 13) {
document.querySelector(“#list”)._add(this.value);
this.value = “”;
}
}
},
{
$type: “ol”,
id: “list”,
_items: [],
$components: [],
_add: function(val) { this._items.push(val) },
$update: function() {
this.$components = this._items.map(function(item) {
return { $type: “li”, $text: item }
})
}
}
]
}
</script>
</html>
فهرست 1کد نشان دادهشده در فهرست 1، در نهایت دستورات HTML نشان دادهشده در شکل 2 را تولید میکند.
شکل 2. در صفحه آغازین این چهارچوب ذکرشده Cell با هدف ساده کردن کارها ساختهشده است. چهارچوبی که اجازه میدهد به شکل متفاوتی کدهای HTML خود را بنویسید.
Qsquery را فیسبوک توسعه داده است. Qsquery از زبان Query برای برقراری ارتباط با سیستمعامل استفاده میکند. Qsquery، ممکن است در نگاه اول ابزار کارآمدی به نظر نرسد، اما در دنیای واقعی کاربردهای فراوانی دارد. برای مثال، Qsquery میتواند فهرستی از دستگاههای سختافزاری را که با USB به یکدیگر متصل شدهاند، ارائه کند. دلیل محبوبیت Qsquery چیست؟ عامل اصلی محبوبیت، تعامل با سیستمعامل بدون فراخوانی توابع یا واسطهای برنامهنویسی سطح پایین است که به توسعهدهندگان وب اجازه میدهد از برنامههای کاربردی خود در برابر نقضهای امنیتی محافظت کرده و روی برنامه کاربردی که قرار است در محیطهای مختلف استفاده شود، نظارت بهتری داشته باشند. (شکل 3)
لینک دسترسی:
شکل 3. دستگاههای خود را همانند یک بانک اطلاعاتی جستوجو کنید. جمله فوق اولین عبارتی است که در صفحه آغازین این ابزار مشاهده میکنید.
React
Native Firebase، به توسعهدهندگان کمک میکند به شکل سادهتری از React
Native و Firebase استفاده کنند. RN Firebase اجازه میدهد از Javascript
Bridge استفاده کرده و با سهولت بیشتری از کیتهای توسعه برنامهنویسی بومی
Firebase روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS استفاده کنید.
لینک دسترسی:
https://github.com/invertase/react-native-firebase?ref=stackshare
Warp،
ابزاری ساده که هر کاربری میتواند برای به اشتراکگذاری ترمینال خود از
آن استفاده کند. برای به اشتراکگذاری ترمینال تنها کاری که باید انجام
دهید، تایپ دستور Warp Open است. این ابزار میتواند به توسعهدهندگان یا
ارائهدهندگان خدمات میزبانی کمک کند تا به سادهترین شکل ترمینالهای خود
را به اشتراک قرار دهند. دو ویژگی کلیدی این ابزار، ایمنی و ساده بودن
فرآیند تبادل دادهها است. Wrap، سادهترین و راحتترین راهکار برای به
اشتراکگذاری ترمینالها است. شما میتوانید بهسادگی SSH را کنار گذاشته و
از راه دور با سایر اعضای تیم یا کارکنان تازهوارد ارتباط برقرار کنید.
لینک دسترسی:
https://github.com/spolu/warp?ref=stackshare
Draft،
ابزار جدیدی است که به توسعهدهندگان کمک میکند به دور از پیچیدگیهای
معمول برنامههای کاربردی مبتنی بر کوبرنتس را ایجاد کنند تا به امروز ساخت
برنامههای کاربردی بر پایه کوبرنتس فرآیندی زمانبر و دشوار بود، زیرا
توسعهدهندگان باید پیش از ارسال برای کنترل نسخه (Version Control)
برنامههای کاربردی را آزمایش میکردند. Draft، به توسعهدهندگان اجازه
میدهد به شکل مستقیم روی حلقه درونی (Inner Loop) متمرکزشده و درون جعبه
شن کوبرنتس برنامههای کاربردی را آزمایش کنند. توسعهدهندگان میتوانند
بهراحتی از طریق یک آدرس اینترنتی عمومی به جعبه شن دسترسی داشته و از
طریق یک ویرایشگر محلی آن را اصلاح کنند.
لینک دسترسی:
https://github.com/Azure/draft
(شکل
4) Docsify، ابزاری برای مستندسازی است. اما Docsify تفاوتی محسوس با سایر
ابزارهای تولیدکننده فایلهای HTML ایستا دارد. Docsify به شما اجازه
میدهد برای سایت خود فایلهای مارکداون (Markdown) تولید کنید. مارکداون
خود یکزبان فرمتبندی متن و همچنین ابزاری برای تبدیل متن به HTML است.
ابزار فوق به توسعهدهندگان اجازه میدهد متنی ساده را به متنی غنی تبدیل
کنند. فرمت فایلهای مارکداون.markdown و.md است. Docsify اجازه میدهد از
ترکیب نحوی مارکداون برای ساخت نمونههای اولیه استفاده کنید. شما
میتوانید در کد مارکداون تغییری به وجود آورده و تغییرات را به شکل آنی
مشاهده کنید. این قابلیت منحصربهفرد باعث شده، Docsify در مقایسه با
ابزارهای محبوبی همچون GitBook گزینه ایدهآلتری باشد.
لینک دسترسی:
شکل 4. Docsify برخلاف GitBook فایلهای ایستا html تولید نمیکند، بلکه به شکل هوشمندانهای فایلهای مارکداون را دانلود و تجزیه کرده و خروجی را روی یک وبسایت نشان میدهد.
Prismic
IO، یک سامانه مدیریت محتوای Headless برای برنامههای بکاند است. واژه
Headless در حوزه CMS به سامانههای مدیریت محتوایی اشاره دارد که فاقد بخش
نمایش محتوا در سمت فرانتاند هستند. این مدل سامانههای مدیریت محتوا، به
سامانههای مدیریت محتوای تفکیکشده (Decoupled) شهرت دارند. سامانههایی
که عمدتا از یک واسط برنامهنویسی و سامانه مدیریت بکاند برای ذخیرهسازی و
ارائه محتوا استفاده کرده و به توسعهدهندگان اجازه میدهند محتوا را در
قالب یک سرویس (CaaS) برای برنامههای کاربردی فرانتاند ارسال کنند.
Prismic IO، بهسادگی با هر وبسایت و برنامه کاربردی قابلاستفاده بوده و
بهدلیل واسطهای برنامهنویسی با سامانههای موجود یکپارچه میشود. این
سامانه مدیریت محتوا ابزارهایی برای انتشار و تولید محتوا در اختیار
بازاریابها قرار میدهد.
لینک دسترسی:
Javalin،
کتابخانهای است که یکسری توابع ساده برنامهنویسی (REST API) را برای
کوتلین و جاوا ارائه میکند. دقت کنید Javalin یک چهارچوب نیست، Javalin،
با هدف ارائه یک کتابخانه REST API در اختیار توسعهدهندگان قرارگرفته است.
توابع ارائهشده از سوی این کتابخانه بهسادگی قابلاستفاده هستند. این
کتابخانه باهدف حفظ هماهنگی میان جاوا و کوتلین ارائهشده است. فهرست 2
برنامه Hello World با زبان برنامهنویسی کوتلین نوشتهشده است که از
Javalin استفاده میکند.
لینک دسترسی:
https://javalin.io/?ref=stackshare
import io.javalin.Javalin
funmain(args: Array<String>) {
val app = Javalin.create().port(7000)
app.get(“/”) { ctx -> ctx.result(“Hello World”) }
}
(فهرست 2)
برنامههای
کاربردی تفاوتها و نیازمندیهای خاص خود را دارند. سرعت فاکتور مهمی است
که برخی از برنامهها به آن نیاز دارند. روبی به دلیل عملکرد نهچندان
مطلوب خود شهرت دارد. Bootsnap سعی میکند با کش کردن بیشتر متدهای زبان
روبی و بهینهسازی آنها عملکرد و سرعت برنامههای نوشتهشده با روبی را
بهبود بخشد. Bootsnap میتواند بهراحتی و در قالب یک gem به یک برنامه
کاربردی متصل/افزوده شود. Bootsnap روی هر دو پلتفرم MacOS و لینوکس در
دسترس توسعهدهندگان قرار دارد.
لینک دسترسی:
https://stackshare.io/bootsnap?utm_source=sitepoint&utm_medium=guest_pos...
Ext
JS، در بین ابزارهای گلچین شده استثناست و چهارچوب جدیدی نیست. Ext JS
برخلاف سایر چهارچوبهای جاوااسکریپتی متنباز یک محصول تجاری است، نه
متنباز. این چهارچوب از معماری چندلایه برای توسعه برنامههای وب استفاده
میکند. خروجی این چهارچوب همراه با قابلیتهای کاربردی به شکل فارغ از سکو
روی کامپیوترهای دسکتاپ، تبلتها و گوشیهای هوشمند بدون مشکل اجرا
میشود.Ext Js برای ساخت برنامههای کاربردی مبتنی بر دادههای
سازمانیمحور و برنامههای وب چندسکویی استفاده میشود. Sencha، تولیدکننده
این محصول اوایل سال 2018 میلادی نسخه 7 چهارچوب Ext JS را روانه بازار
کرد.
نسخه جدید با آخرین استاندارد EXMAScript هماهنگ بوده و از
NPM package manager و Webpack module bundler استفاده میکند. نسخه 6.5 این چهارچوب از آدرس:
https://downloadly.ir/software/programming/extjs/
قابل دریافت است.
ابزارهای کدنویسی بخشی از زرادخانه یک توسعهدهنده هستند. ابزارهای مکمل همانند سایر مشاغل، با هدف بهبود بهرهوری در اختیار توسعهدهندگان قرار گرفتهاند. اگر حوزه کاری شما با هر یک از ابزارهایی که به آنها اشاره شد، مرتبط است، پیشنهاد میکنیم بخشی از وقت آزاد خود را به یادگیری این ابزارها اختصاص دهید.