مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

فرایندها و فناوری‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

فرایندها و فناوری‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان

پردازش توزیع شده یا Distributed Computing چیست؟

می‌دانیم که به صورت سنتی، پردازش‌ها روی یک ماشین انجام می‌شود. هر روز از کامپیوترها، گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های پردازشی استفاده می‌کنیم یعنی ورودی به آنها می‌دهیم و خروجی می‌گیریم. اما در پروژه‌های بزرگ و پیچیده مانند پروژه‌های 3D Graphic و Video Rendering، حل مسایل پیچیده علمی، شبیه سازی ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، و در کل آنالیز بیگ دیتا و کلان داده این راهکارهای معمول و روزمره ناکارآمد هستند و قدرت پردازشی مورد نیاز شما را تامین نمی‌کنند. چه می‌شد اگر برای افزایش کارایی و بهره‌وری بتوان مولفه‌های نرم افزاری سیستم را بین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشت؟ مدل Distributed Computing پاسخ شما را خواهد داد!

کامپیوتر، سرعت بسیار کمی در حل مسایل بزرگ دارد و اینجاست که Distributed Computing وارد عمل می‌شود. ایده ساده‌ای است. می‌توان مساله پیچیده و بزرگ را به چند قسمت کوچک، تقسیم و بین چند کامپیوتر توزیع کرد. پس هر کامپیوتر فقط یک قسمت کوچک از کار را که Job نامیده می‌شود باید انجام دهد. همه کامپیوترها به صورت هماهنگ کار می‌کنند و در نهایت، پردازش بزرگ را در زمان بسیار کمی به دست خواهید آورد.

نامناسب‌ترین Task ها برای Distributed Computing

این ایده از نظر مفهومی بسیار ساده است اما وقتی نوبت به انتخاب Task ای می‌رسد که واقعا مناسب Distributed Computing باشد، باید نکاتی را رعایت کرد.

برخی Task ها برای Distributed Computing خیلی مناسب نیستند. در ارتباط با برخی Task های پیچیده، ممکن است در قدم اول با تقسیم آن به قسمت‌های کوچک و توزیع آنها بین کامپیوترها مشکلاتی داشته باشید خصوصا اگر هر پردازش نیاز به نتیجه پردازش قبلی داشته باشد یعنی الگوی سریالی موجود، باعث می‌شود توزیع محاسبات، سخت‌تر شود.

مناسب‌ترین Task ها برای Distributed Computing

مناسب‌ترین Task ها برای Distributed Computing، کارها و Task های موازی هستند. چنین Task هایی نیاز به تعداد زیادی عملیات پیچیده دارند اما بسیاری از آنها به صورت مجزا و مستقل از بقیه انجام می‌شوند. یعنی می‌توانید هر یک از این Task ها را به سادگی توزیع کنید چون هر Task متکی بر نتیجه Task دیگر نیست. پس تمامی این Task ها در یک زمان و بدون نیاز به دیگر Task ها قابل انجام هستند.


فالنیک (ایران اچ پی)، دارنده سبد کامل سرور اچ پی و تنها گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران. همراه با ثبت پیش فاکتور و پیکربندی آنلاین. جهت کسب اطلاعات بیشتر، کلیک کنید:
مشاوره و خرید

توزیع Task ها در Distributed Computing چگونه انجام می‌شود؟

شما یک کامپیوترِ هاست و آرایه‌ای از کامپیوترها دارید که در Distributed Computing استفاده می‌شود. کامپیوترِ هاست همان کامپیوتری است که شما Task را به آن می‌دهید و برنامه اصلی را اجرا می‌کنید. این کامپیوتر، کار تقسیم به بخش‌های کوچک را انجام می‌دهد و سپس این Task ها یا Job ها را بین بقیه کامپیوترها توطیع می‌کند. هر کامپیوتر، پردازش این Job ها را انجام داده و نتیجه را برمی‌گرداند. کامپیوترِ هاست، نتیه این Task های مجزا را می‌گیرد و با قرار دادن همه آنها در کنار هم، نتیجه نهایی را ایجاد می‌کند.

ارتباطات بین کامپیوترها اغلب روی شبکه‌ای اتفاق می‌افتد که مشابه آن را در منازل خود داریم اما ممکن است این ارتباطات به وسیله باس روی یک بورد اتفاق بیفتد.

نکته جالبی که باید به آن توجه شود این است که آرایه کامپیوترها که نتیجه این پردازش توزیع شده را تولید می‌کنند، ممکن است کامپیوتری قدیمی باشند یعنی می‌توان از کامپیوترهای دور و بر خود که چندان استفاده‌ای برایتان ندارند به عنوان جزیی از شبکه Distributed Computing یا پردازش توزیع شده استفاده و تنظیم کنید.

آشنایی با پلتفرم هادوپ یا Hadoop

هادوپ یا Hadoop یکی از پلتفرم های معروف و متن باز است که در سیستم های توزیع شده یا Distributed System ها استفاده می‌شود. در پروژه‌های بزرگ باعث کاهش هزینه و کاهش زمان لازم برای رسیدن به نتیجه می‌شود که البته از مزایای Distributed Computing است. هادوپ از الگوریتم نگاشت-کاهش یا MapReduce استفاده می‌کند.

کاربرد هادوپ یا Hadoop

چند مورد از کاربردهای هادوپ در ادامه ارایه شده است:

  1. Statistical Analysis
  2. ETL Processing
  3. Business Intelligent
  4. Machine Learning
  5. Video Rendering
  6. Simulation

شطرنجی کردن قسمت دلخواه تصویر در فتوشاپ

در این آموزش شما را با چگونگی شطرنجی کردن قسمتی از تصویر که مد نظر دارید آشنا خواهم نمود.

ابتدا تصویر مورد نظر خود را توسط برنامه فتوشاپ باز کنید. 

 

 گرافیک کامپیوتر

 

سپس اقدام به انتخاب قسمت دلخواه تصویر باز شده نمایید. بنابراین توسط ابزار انتخاب Rectangular Marque Tool اقدام به انتخاب کردن قسمت گفته شده از تصویر خواهم نمود. پس از انتخاب قسمت دلخواه، تصویر بصورت زیر خواهد شد.

 

ترفندهای فتوشاپ

 

نکته: توجه داشته باشید که ابزارهای انتخاب گوناگونی در برنامه فتوشاپ گنجانده شده است و کارایی هرکدام از این ابزارها نیز متفاوت است. بنابراین در زمان انتخاب کردن قسمت دلخواه تصویر برای شطرنجی کردن، ابتدا توسط ابزار انتخاب مناسب این قسمت را به حالت انتخاب در آورده سپس مراحل بعدی را انجام دهید.

 

نکته: خط قرمزی که تا وسط صورت کشیده شده است، تنها بیانگر محدوده شطرنجی شدن تصویر میباشد و ارزش دیگری نخواهد داشت.

 

نکته: برای شطرنجی کردن کامل تصویر نیازی به انتخابی کردن تمامی تصویر ندارید و بدون انتخاب کردن آن میتوانید مراحل را پیگیری کنید.

 

پس از انتخاب قسمت دلخواه به مسیر … Filter->Pixelate->Mosaic بروید و این گزینه را انتخاب کنید.

 

 

حال پنجره کوچکی با نام Mosaic باز خواهد شد.  در این پنجره با تغییر مقدار Cell Size قادر خواهید بود تا میزان خانه های شطرنجی را کوچک و بزرگ کنید. این مقدار بنا به نیاز شما، نوع تصویر، اندازه تصویر، میزان محو شدگی مد نظر و کاربرد آن متفاوت خواهد بود.

 

من در این آموزش برای شطرنجی کردن قسمت انتخاب شده، اندازه Cell Size را 7 در نظر گرفته ام.

 

 

حاصل کار تا این لحظه بصورت زیر خواهد بود.

 

شطرنجی کردن قسمت دلخواه تصویر در فتوشاپ

 

همانطور که قبلا توضیح داده شد، با تغییر مقدار Cell Size یا همان اندازه سلولها قادر خواهید بود تا میزان شطرنجی شدن تصویر را کنترل و تعیین کنید. در تصویر سمت چپ مقدار Cell Size 7 و در تصویر سمت راست مقدار 10 وارد شده است. در مقایسه این دو تصویر تفاوت های شطرنجی شدن با استفاده از مقادیر مختلف برای شما ملموس خواهد شد و این نکته را مد نظر داشته باشید که هرچه مقدار Cell Size بزرگتر در نظر گرفته شود (نسبت به ابعاد تصویر) سلولها بزرگتر شده و محوی تصویر بیشتر خواهد شد.

 

 

 

امیدوارم از این آموزش نهایت بهره را برده باشید. 

 

منبع:digital-art.ir

چرا وای‌فای از یک فرکانس یکسان با مایکروویو استفاده می‌کند؟

در سال 1947 اتحادیه بین المللی مخابرات باندهای ISM که سر نام کلمات Industrial, Scientific و Medical است را وضع کرد. هدف از انجام این کار مشخص کردن دستگاه‌هایی بود که اجازه داشتند در باندهای مشخصی از فرکانس رادیویی کار کنند و به این شکل دیگر با سایر خدمات ارتباطی رادیویی تداخل پیدا نمی‌کردند.

این اتحادیه باند 2.4 گیگاهرتز را به عنوان یک طیف بدون مجوز به ویژه برای اجاق‌های مایکروویو تعیین کرد. این باند از سه ویژگی برخوردار است: یکی این که برای انتشار به انرژی برق زیادی احتیاج ندارد، دوم این که به سادگی می‌توان آن را محدود نگه داشت و در نهایت با مصرف میزان نسبتا کمی‌ انرژی می‌توان با آن غذا را گرم کرد.

همان‌طور که از نام ISM پیدا است، هدف اصلی آن استفاده در دستگاه‌هایی بود که برای برقراری ارتباط در نظر گرفته نشده بودند. در سال‌های بعد این طیف بدون مجوز برای مصارف دیگری غیر از هدف اصلی خود مثل تلفن‌های بی‌سیم، واکی تاکی و اخیرا وای‌فای مورد استفاده قرار گرفت. باند 2.4 گیگاهرتز برای هزینه اجرایی پایین، نیاز به مصرف برق کم و توانایی کنترل مسافت ایده‌ال بود.

امواج مایکروویو قابل کنترل نبوده و به بیرون نشت پیدا می‌کند

هر چیزی که در باندهای ISM کار می‌کند قرار بوده به گونه‌ای طراحی شود تا از تداخل امواج جلوگیری کند و دستگاه‌های وای‌فای از الگوریتم‌های مشخصی برای این منظور استفاده می‌کنند. اما یک اجاق مایکروویو به اندازه‌ای قدرتمند است که بتواند روی امواج وای‌فای نزدیک خود تاثیر بگذارد.

اجاق‌های مایکروویو محافظت شده ساخته می‌شوند تا از این اتفاق جلوگیری شود، اما منافض موجود در شیشه و درب آنها باعث می‌شود تا این امواج به بیرون نشت پیدا کنند. با وجودی که دستگاه‌های وای‌فای و مایکروویو از یک فرکانس شبیه به هم استفاده می‌کنند که باعث می‌شود روی یک دیگر تداخل ایجاد کنند، اما به دلیل لایه محافظتی روی اجاق‌های مایکروویو، امواج وای‌فای نمی‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی آن داشته باشد.

امواج وای‌فای نمی‌تواند شما را بپزد

با وجودی که دستگاه‌های وای‌فای و مایکروویو از یک فرکانس شبیه به هم استفاده می‌کنند اما این دو تفاوت‌های زیادی باهم دارند. یک روتر وای‌فای امواج خود را به تمام جهات منتشر می‌کند و این امواج تا حد ممکن حول یک محور دورانی به تمام نقاط پخش می‌شوند. اما اجاق مایکروویو شما امواج خود را به یک جهت مستقیم و تقریبا به مرکز اجاق ارسال می‌کند. این امواج تا برخورد به دیواره ادامه پیدا می‌کنند و در جهت مخالفی دوباره منعکس می‌شوند. به دلیل ماهیت امواج رادیویی این یک سیستم کامل و بی نقص محسوب نمی‌شود و هر اجاق مایکروویوی از نواحی داغ و سرد تشکیل می‌شود. به همین دلیل است که این اجاق‌ها از صفحات گردان استفاده می‌کنند.

همچنین مایکروویو برق بیشتری از یک روتر وای‌فای مصرف می‌کند که معمولا چیزی در حدود 1000 وات است. در حالی که یک روتر وای‌فای نزدیک 100 میلی وات (یا 0.1 وات) انرژی مصرف می‌کند. شما باید قدرت خروجی این روتر وای‌فای را 10000 بار بیشتر کرده و مسیر انتشار آن را کنترل کنید تا این شانس را داشته باشید تا بتوانید چیزی را با آن بپزید.

شما به یک اجاق مایکروویو جدید نیاز ندارید

اگر با مشکل تداخل امواج مواجه هستید لازم نیست مایکروویو خود را عوض کنید. در اغلب موارد این نشتی امواج کم و بی خطر است. وای‌فای خیلی حساس‌تر است و کمتر مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین به جای تعویض مایکروویو می‌توانید آن را جابجا کنید. یک راه جایگزین دیگر این است که یک روتر جدید که در باند 5 گیگاهرتز کار می‌کند بخرید. با این کار نه تنها از تداخل امواج با مایکروویو جلوگیری می‌کنید، بلکه از تداخل امواج با وای‌فای همسایگان نیز مصون خواهید بود.

معرفی 5 پلاگین برتر فتوشاپ برای عکاسان حرفه‌ای

اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کنید و می‌خواهید با فتوشاپ به ویرایش تصاویر بپردازید، می‌توانید از پلاگین‌های ساخته شده برای آن کمک بگیرید. در این مطلب شما را با تعدادی از بهترین پلاگین‌های فتوشاپ آشنا می‌کنیم.

 

افزونه یا همان پلاگین در فتوشاپ ابزاری است که وظیفه اعمال خودکار تغییرات را بر عهده دارد. در این ابزارها یک‌سری تغییرات به صورت از پیش تنظیم شده وجود دارد که کاربر می‌تواند توسط آن‌ها افکت‌های مورد نیازش را تنها با یک کلیک اعمال کند. تا کنون پلاگین‌های زیادی برای فتوشاپ ایجاد شده که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. در ادامه این مطلب تعدادی از بهترین پلاگین‌های فتوشاپ را به شما معرفی می‌کنیم 

 

Aurora HDR 2019

اگر از آن دسته افراد علاقه‌مندی هستید که به طبیعت می‌روید و زمان زیادی را صرف گرفتن عکس از مناظر اطراف می‌کنید، پیش از هر چیز از نصب بودن پلاگین Aurora HDR 2019 روی سیستم خود اطمینان حاصل کنید. Aurora یکی از بهترین پلاگین‌های فتوشاپ محسوب می‌شود که توسط آن می‌توانید کیفیت عکس‌های گرفته شده را به سطح بالایی برسانید. تمرکز اصلی این افزونه روی HDR در تصاویر بوده و تاثیر فوق العاده‌ای روی آن‌ها می‌گذارد. در Aurora چندین ابزار برای خلق طبیعی‌ترین افکت‌های HDR ایجاد شده که توسط آن‌ها می‌توانید در بی‌کیفیت‌ترین عکس‌ها تغییرات فوق العاده‌ای ایجاد کنید.

 

پلاگین در فتوشاپ ابزاری است که وظیفه اعمال خودکار تغییرات را بر عهده دارد

 

Nik Collection by DxO

Nik Collection by DxO یکی دیگر از پلاگین‌های پرطرفدار برای فتوشاپ است که شامل چندین پکیج مختلف با نام‌های HDR Efex Pro ،Silver Efex Pro ،Viveza ،Sharpener Pro ،Color Efex Pro Dfine  و Analog Efex Pro می‌شود که هر کدام کاربرد خاصی برای ایجاد تغییرات در تصاویر دارند. ابزارهای این پلاگین در زمینه‌های بهبود جزییات، کنترل نور، فیلتر‌ سیاه و سفید، کنترل رنگ، HDR، و فیلترهای قدیمی فعالیت می‌کنند.

 

Nik Collection by DxO یکی از پلاگین‌های پرطرفدار برای فتوشاپ است

 

Ultimate Retouch Panel

یکی دیگر از بهترین پلاگین‌های فتوشاپ Ultimate Retouch Panel است که روی چهره افراد در تصاویر کار می‌کند. اگر عکاسی پرتره می‌کنید و به دنبال بهترین ابزار جهت رتوش خودکار چهره هستید، این پلاگین می‌تواند بسیار مفید باشد. در UltimateRetouch Panel حدود 200 قابلیت متنوع برای زیباسازی چهره‌ها در تصاویر وجود دارد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

 

پلاگین‌ فتوشاپ Ultimate Retouch Panel روی چهره افراد در تصاویر کار می‌کند

 

Alien Skin Exposure 4X

پلاگین Alien Skin Exposure 4X صدها فیلتر جذاب در گروه‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر فیلتر‌های این پلاگین که برای تصاویر گرفته شده از چهره و منظره قابل استفاده بوده، در آن امکانات متنوعی به منظور ایجاد تغییرات در روشنایی، کنتراست و مواردی از این قبیل هم ارایه می‌شود.

 

پلاگین برتر فتوشاپ برای عکاسان حرفه‌ای

 

B&W Effects

اگر به دنبال پلاگینی هستید که به صورت اختصاصی فقط در حوزه فیلترهای سیاه و سفید فعالیت کند، B&W Effects می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این پلاگین توسط کمپانی موفق TopazLabs تولید شده و به دلیل ارایه امکانات فراوان، محبوبیت بالایی میان کاربران دارد. در B&W Effects علاوه بر فیلترهای پیش‌فرض، چندین ابزار مختلف برای ایجاد تغییرات در تصاویر به صورت دستی هم موجود است.

 

پلاگین  B&W Effects به صورت اختصاصی فقط در حوزه فیلترهای سیاه و سفید فعالیت می کند 

 

منبع:click.ir

گوگل کروم مجهز به هکریاب می‌شود!

ایتنا - گوگل کروم در حال کار کردن بر روی قابلیتی است که به کاربران در مورد سرقت پسوردشان اطلاع ‌رسانی می‌کند.
گوگل کروم سرقت پسوردها را اطلاع می‌دهد!


گوگل، این غول تکنولوژی، اعلام کرد که ابزار Check Password برای آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص به سرقت رفتن رمزعبورها به کمک کاربران می‌آید و زمان تغییر پسوردها را هشدار می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از Cnet، گوگل کروم که از محبوب‌ترین مرورگرها میان کاربران سراسر جهان به شمار می‌رود، در بازار رقابت میان دیگر مرورگرها، این‌بار از طریق تامین امنیت کاربرانش، سعی در ربودن گوی رقابت را دارد!
 
اگر هنوز هم اهمیت قضیه برایتان روشن نشده، بد نیست بدانید که از سال 2008، بیش از 2 میلیارد رمز عبور به سرقت رفته و البته سرقت این پسوردها، پیامدهای ناگواری نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.
 
گوگل کروم سرقت پسوردها را اطلاع می‌دهد
 
کورت توماس، محقق امنیت سایبری می‌گوید ابزار Check Password می‌تواند تا 10 برابر شما را بیشتر در مقابل حملات هکر و به سرقت رفتن رمز  عبورتان بیمه کند!

به گزارش ایتنا، گوگل کروم،‌ همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مرورگر محبوبی است که در حال حاضر، حدود 62 درصد از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است و حالا با اضافه کردن این افزوده (extension) می‌تواند تا حد زیادی کاربران را به انتخاب این مرورگر، وسوسه کند.

به گفته کارشناسان، ابزار Check Password نه تنها برای اطلاع از رمزعبورهای سرقت شده کاربرد دارد،‌چرا که قابلیت مدیریت پسوردها را نیز دارد. 
بد نیست بدانید در سال 2012 هکرها اعلام کردند که پس از نفوذ به حساب کاربری LinkedIn مارک زاکربرگ، توانستند با همان رمز عبور به اکانت توییتر وی نیز دست پیدا کنند!